موفقیت در بازاریابی رایحه با درک قدرت بالقوه رایحه

چراعطرو بوی سازمانی؟

در بازاریابی رایحه ،حس بویایی که قوی ترین حس در بدن انسان می باشد  و این حس تجارب تجربیات تلخ و شیرین ما را یادآوری میکند مورد هدف است زیرا  رایحه مستقیم به سمت سیستم لیمبیک حرکت می کند.سیستمی که در بدن مسئول خاطرات و احساسات انسان است.

بازاریابی رایحه

بازاریابی رایحه ها، نشان داده که در دو حوزه زیر به خوبی عمل می کنند:

۱) بازاریابی رایحه در حوزه شناختی: رایحه در این حوزه ما را وادار به شناخت محصول کرده و یا احساسات و خاطرات ما را برمی انگیزند که این می تواند منجر به تصمیم گیری و یا خرید شود. کاربرد ایده آل رایحه این است که رهگذر را متوقف کند و شروع به استشمام رایحه ی محصول کند. تحقیقات مشتری نشان می دهد به محض اینکه رایحه پخش می شود، محصولات مرتبط با آن ارزش و کیفیت بالاتری پیدا میکنند. به عنوان مثال، دستمال توالت معطر نرم تر از دستمال توالت غیر معطر به نظر می رسد.

بازاریابی عطر و رایحه

۲) بازاریابی رایحه در حوزه احساسی: رایحه در این حوزه باعث می شود که احساس راحتی کنیم و بر درک ما از گذر زمان (کازینوهای لاس وگاس ثابت می کنند که زمان در محیط های معطر آهسته تر می گذرد) و فضا (یک اتاق معطر بزرگتر به نظر می رسد) تاثیر می گذارد. رایحه محیطی را ایجاد می کند که دوست داریم زمان بیشتری را در آن بگذرانیم.

قدرت بالقوه کلیدی بازاریابی رایحه برای یک برند ارتباط پایدار و ماندگار رایحه با یک رویداد و یا محیط به خصوص است. اگر برند شما خاطره ای مثبت در ذهن مشتریان ایجاد کند، احتمال انتخاب محصول و خدمات شما توسط مشتریان بیشتر می شود. رایحه برند شما چیست؟

پیشنهاد میکنیم برای مطالعه بیشتر بخوانید که چگونه با استفاده از بازاریابی رایحه یک برند فاخر بسازید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا