نحوه انتخاب بهترین اسانس های طبیعی و ارگانیک برای محصولات

واژه های طبیعی و ارگانیک معانی نسبتا مشابهی دارند به گونه ای که گاهی اوقات تفاوت قائل شدن بین این دو بسیار سخت می شود. طبیعی به معنای «موجود در طبیعت و یا بوجود آمده به وسیله طبیعت است» و ارگانیک به معنای «متعلق به، مرتبط به و یا استخراج شده از یک ماده حیاتی» ست.

اسانس طبیعی درمقابل اسانس ارگانیک

واژه ارگانیک واژه ای ست که توسط دپارتمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا ابداع شده است، در وب سایت این دپارتمان ارگانیک اینگونه تعریف شده است: «عملیات هایی ارگانیک هستند که از منابع طبیعی محافظت نمایند، تنوع زیستی را حفظ کنند، و تنها از مواد تایید شده در آنها استفاده شود». محصولات زیبایی و یا محصولات دیگری که دارای برچسب ارگانیک هستند از قوانین ویژه ای تبعیت می کنند که عدم استفاده از افزودنی های مصنوعی و یا سموم شیمیایی در آنها را تضمین می کنند.

در سوی دیگر، طبیعی کمی متفاوت از آنچه بیان شد می باشد. بسیاری از تولید کنندگان صابون برای اینکه نشان دهند محصولات آنها فاقد مواد، اسانس و یا رایحه های مصنوعی هستند از کلمه طبیعی استفاده می کنند. تفاوت عمده ی طبیعی و ارگانیک این است که در محصولات طبیعی قوانینی برای استفاده از کلمه طبیعی وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که همه ی اسانس ها به شکل یکسانی تولید نمی شوند و خیلی از آنها ممکن است برای سلامتی مضر باشند. در هنگام خرید از شاخص سلامتی آنها اطمینان حاصل کنید.

مطالعات و آمار مرتبط با اسانس های طبیعی و ارگانیک

بازار جهانی اسانس ها به شدت در حال رشد است و بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط منابع معتبر، پیش بینی می شود که فروش اسانس تا سال ۲۰۲۴ به ۱۳٫۹۴ میلیارد دلار برسد. انتظار می رود که تقاضا برای استفاده از اسانس ها برای مراکز سلامتی و ماساژ تا سال ۲۰۲۴ ه طور سالانه ۸٫۷% رشد داشته باشد.

این افزایش فروش هم به رشد آگاهی در مورد مزیت های اسانس ها و هم تغییر تمرکز از سمت اسانس های مصنوعی به سمت اسانس های طبیعی ست. با رشد تقاضا برای رایحه ها و اسانس ها در صنایع مختلف مانند مراقبت شخصی، غذا و نوشیدنی، مراقبت از منزل و رایحه درمانی، نیاز به سرمایه گذاری انبوه در جهت حفظ مواد اولیه که نسبتا محدود می باشند، احساس می شود.

اسانس های طبیعی و ارگانیک
اسانس های طبیعی و ارگانیک

استفاده بیش از اندازه و طولانی مدت از اسانس ها می تواند تاثیری منفی بر روی طبیعت داشته باشد زیرا برای ساخت این اسانس ها به گیاهان زیادی نیاز است. بسته به کیفیت، اسانس های طبیعی ممکن است بسیار گران قیمت تمام شوند.

در نهایت بحث بین استفاده از رایحه های طبیعی و رایحه های مصنوعی هیچ پیروزی نخواهد داشت زیرا همه چیز به سلیقه شخصی بستگی دارد.

مزایای اسانس ها

هزاران سال است که انسان برای مقاصد درمانی و سلامت از اسانس ها استفاده می کند. این اسانس ها بسیار قوی هستند زیرا شامل مواد شیمیایی غلیظ و غیر قابل حل در آب هستند که مستقیما از قسمت های مختلف گیاهان شامل برگ ها، ریشه ها و گل ها گرفته می شوند. یهودی ها و مصریان باستان با خیساندن گیاهان در روغن و سپس صاف کردن آنها با کیسه پارچه ای این اسانس ها را تولید می کردند. امروزه به دلیل استفاده از روش های پیشرفته تر این اسانس ها بسیار غلیظ تر هستند.

مزایای اصلی اسانس ها خاصیت آنتی اکسیدان، انتی باکتریال و ضد التهاب آنهاست و محبوبیت آنها به این خاطر است که هیچ عوارض جانبی ای ندارند. استفاده از آنها گسترده است از رایحه درمانی گرفته تا محصولات تمیز کننده منزل و محصولات مراقبتی.

همانند هر ماده ی دیگری، اسانس ها دارای مزیت ها و ضرر هایی هستند. بسیاری از گیاهان حاوی مواد سمی هستند و یا ممکن است برای بدن انسان حساسیت ایجاد کنند.

نحوه استفاده از اسانس ها

محبوبیت اسانس ها به دلیل قدرت آنهاست. اسانس ها باید به مقدار اندک مورد استفاده قرار گیرند زیرا تنها چند قطره از آنها می تواند موثر باشد. بدن انسان به آسانی مولکول های کوچک موجود در اسانس ها را جذب می کند و هنگامی که این اسانس ها روی پوست قرار می گیرند، کار خود را آغاز می کنند. این موضوع حتی هنگامی که آنها در هوا منتشر می شوند نیز صدق می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا