ایجاد یک برند با استفاده از رایحه

بازاریابی رایحه و برندسازی حسی

هنگامی که حرفه ای های صنعت برندسازی به ایجاد یک برند فکر می کنند، موارد زیر را در نظر می گیرند:

  1. چطور مشتریان خود را هدف قرار دهند
  2. چطور ارتباط دیجیتالی مناسب ایجاد نمایند
  3. چطور مشتریان را به برند خود وفادار کنند
  4. چطور قیمت گذاری ها را انجام دهند

با این حال اگر در حال ایجاد یک برند هستید، باید تمامی حس های ۵ گانه- بینایی، شنوایی، لامسه، چشایی و بویایی- را در نظر بگیرید. بویایی؟ بله. حس بویایی شما بسیار قدرتمند است، و افراد را به خاطرات و احساساتی خاص متصل می نماید.

در بازار عطر و محصولات مراقبت شخصی، حس بویایی بسیار مهم است. با این حال، حس بویایی همچنین بخشی جدانشدنی از برندسازی برای نواحی مختلف شامل منزل، هتل، و فروشگاه های خرده فروشی می باشد.

چرا شرکت ها برای محکم کردن اساس برند خود از رایحه استفاده می کنند؟

  • رایحه ها آشنا هستند. همه بسته بندی عطر شنل ۵ را می شناسند، اما رایحه مهم تر از بسته بندی ست. این عطر با اینکه نسل ها قدمت دارد اما هنوز هم به عنوان عطری مدرن در نظر گرفته می شود.
  • از رایحه برای ایجاد حس تملک استفاده می شود. وقتی که به شعب یک هتل زنجیره ای در سرتاسر دنیا مراجعه می کنید، متوجه می شوید که در تمامی شعب لباس کارکنان، دکوراسیون لابی و اتاق ها و موارد دیگر همگی یکسان هستند. حتی ممکن است متوجه عطر و رایحه یکسان تمامی شعب هتل نیز بشوید. آنها چطور این کار را انجام می دهند؟ آنها احتمالا از عطر های استاندارد و یا عطر های اختصاصی خود استفاده می کنند. این روشی ست متفاوت برای گفتن این جمله: «از مراجعه مجدد به هتل ما سپاسگذاریم. از اینکه اینجایید بسیار خرسندیم».
  • رایحه برای راضی کردن مشتری از خاطرات استفاده می کند. اگر از یک ماده شوینده خاص استفاده می کنید، تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا این ماده شوینده را به بقیه ترجیح می دهید؟ ممکن است در جواب این پرسش به این جمله برسید: «من با عطر این ماده شوینده بزرگ شده ام». این رایحه شما را به زمانی می برد که یکشنبه شب ها با خانواده دور میز شام می نشستید! احتمالا شما بر روی خاطرات خانوادگی خود تمرکز می کنید اما بخشی از ذهن شما بوی خانه، بوی غذا و عطری که مادر بزرگتان به خود می زد را به یاد می آورد. این همان حس تملک است.

حس بویایی بسیار مهم است

مطالعات مختلف نشان می دهند که حس بویایی می تواند در درجه اهمیت از دیگر حس ها پیشی بگیرد. رایحه ای که با دقت انتخاب و یا تولید می شود می تواند تصمیم گیری مشتریان را هدایت کند و اگر یک محصول دارای دسته بندی شکیل دارای بویی مقبول نیز باشد، می تواند باعث محبوبیت آن برند نزد مشتریان هدف شود.

در اینجا  بخوانید که برندی فاخر را با بازاریابی رایحه خلق کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا