رایحه و تاریخچه عطر از کجاست؟

  تاریخچه عطر 

تاریخچه عطر ار آنجاست که رایحه کلمه ای با بویی شیرین است و دارای قدمتی طولانی نیز می باشد، قدمت آن برمی گردد به روزهای درخشان مصر باستان. بهترین و تقدیر شده ترین عطرها از سرزمین فراعنه می آیند. فراعنه عطرها را با خدایان مصر به هم گره زدند و تاثیرات مثبت آنها بر سلامت انسان را کشف کردند.

تاریخچه_عطر

براساس دپارتمان سلامت و خدمات انسانی ایالت متحده آمریکا، مصرف کنندگان امروزی بیش از ۵۰۰۰ نوع رایحه را به طور ترکیبی در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می دهند از شمع و پخش کننده های عطر گرفته تا عطر، لوسیون های معطر، صابون و دئودورانت. اما این ماده که رایحه نامیده می شود چیست و از کجا می آید؟

 عطر در عصر باستان

تاریخچه عطر نشان می دهد که معمولا عطرها در مرهم های روغنی به کار گرفته می شد، و دستور تهیه بسیاری از آنها بر روی معابد سرتاسر مصر به تصویر کشیده شده است. آنها با غوطه ور کردن گیاهان در روغن و سپس فیلتر کردن آنها با استفاده از یک کیسه پارچه ای این روغن های معطر را ایجاد می کردند. این تمدن بسیار پیشرفته روش هایی برای استفاده از عطر در تقریبا هر چیزی را کشف نمود، از مراسم مذهبی گرفته تا استفاده روزانه.

ایرانیان، چینی ها، یونانیان و رومانیایی ها

عطرها سپس توسط رومانیایی ها، ایرانیان و عربها تصفیه شدند.  در تاریخچه عطر شاهد هستیم که دانش مدرن در مورد عطرهای اولیه از کتابی با عنوان کتاب عطر که در آن دستور تهیه عطرهای عربی آورده شده بود می آید. نویسنده این کتاب یاکوب الکندی ست و مربوط به قرن ۹ میلادی می باشد. فرهنگ اسلامی به تا حد زیادی به توسعه عطرهای غربی کمک کرد زیرا این فرهنگ مواد خام برای این عطرها را معرفی نمود. هنر عطرسازی در چین هم وجود داشت اما عطر ها در این کشور مبتنی بر بخور بودند.

تاریخچه_عطر

در دوران درخشان تمدن یونان و رومانی بود که عطر به عنوان نوعی از هنر طبقه بندی شد. کم کم رایحه خوشایند عطرها در اروپا گسترده شد و بیشتر در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال ۱۱۹۰ در پاریس، عطر به عنوان یک محصول تجاری تولید شد و سپس به عنوان یک صنعت مطرح گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا