روغن اسانسی چیست؟

روغن های اسانسی به طور طبیعی ایجاد می شوند، نا پایدار هستند و همان ترکیبات آروماتیکی هستند که در دانه ها، ریشه ها، گل ها و دیگر گیاهان مشاهده می شوند. ذرات این روغن ها از استخراج این اجزای متفاوت گرفته می شوند. در دنیای طبیعی، رایحه های زیادی در گیاهان مختلف وجود دارند. در دمای اتاق، این مولکول های عطری می توانند به سرعت از حالت جامد به مایع و گاز تغییر شکل دهند. روغن های اسانسی نیروگاه های رایحه ها به شمار می روند.

مزایای روغن های اسانسی

تا به امروز بیش از ۳۰۰۰ ترکیب متمایز روغن های اسانسی کشف شده اند و هر یک تعیین کننده آرومای نهایی و مزایای خود می باشد. به علاوه، مشخصه های فیزیکی و شیمیایی که این روغن ها را تشکیل می دهند، آنها را به سرعت در هوا منتقل می کنند و به طور مستقیم به سمت سنسورهای بویایی بینی هدایت می کنند.

"رایحه

این روغن ها را می توان برای کاربردهای متنوعی از قبیل سلامت روحی و جسمی به کار گرفت. از این روغن ها می توان به طور مستقل و یا به شکل ترکیبی بسته به نتیجه دلخواه استفاده کرد. برخی روغن های اسانسی محبوب از این قرارند: گل شمعدانی، جاسمین، لاوندر، لیمو، نعناع، رز ماری، و چوب سندل

 

تفاوت میان غیر معطر و بدون رایحه

دیدن این دو لیبل روی محصولات خانگی کمی گیج کننده است. اما در اینجا کلمات مهم هستند و بین غیر معطر و بدون رایحه تفاوت وجود دارد در حالیکه خیلی ها این دو را مترادف هم تلقی می کنند. بدون رایحه به معنای این است که هیچ روغن و یا عصاره ای برای ایجاد عطر محصول استفاده نشده است در حالیکه در محصولات غیر معطر از رایحه برای پوشیدن بوی مواد تشکیل دهنده محصول استفاده می شود.

"رایحه

در نتیجه رایحه کالایی ست که زندگی ما را بهبود می بخشد. ماهیت روحانی و رمز آلود رایحه منبعی از لذت است که در سیستم لیمبیک ذهن ما حک می شود.دنیای بدون عطر بسیار کسل کننده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا