انواع مختلف بازاریابی رایحه

رایحه در کسب و کار

بسته به نوع کسب و کار و محصول مورد فروش، انواع مختلفی از بازاریابی رایحه وجود دارد. به عنوان مثال، رایحه بیلبوردی (Billboard Smell) نوعی از رایحه در کسب و کار است که رایحه را به برجسته ترین شکل ممکن بیان می کند- شرکت کاستا کافی و استارباکس را در نظر بگیرید. هر دوی این شرکت ها دارای رایحه ای بسیار قوی و جذاب هستند که مشتریان به طور خودآگاه از آن مطلع هستند. با وارد شدن به یکی از فروشگاه های این دو شرکت شما به طور مشخص رایحه ی قوی داخل فروشگاه را استشمام خواهید کرد.

رایحه در کسب و کار

نوع دیگر رایحه در کسب و کار، رایحه موضوعی  (Thematic Smell) می باشد- در این نوع رایحه با نوع کسب و کار هماهنگی دارد. استفاده از لاوندر آرامش بخش، وانیل و یا رز می تواند حس آرامش بخشی را در یک مرکز ماساژ درمانی برای مشتریان فراهم آورد، البته در سطح خودآگاهی پایین تری نسبت به بوی قهوه.

نوع سوم رایحه در کسب و کار، رایحه محیط (The Ambient Smell) می باشد- در این نوع بازاریابی از رایحه ای سبک و نامحسوس تر برای پوشاندن بوی ناخوشایند محیط استفاده می شود. مکان هایی مانند توالت، باشگاه و محیط های بزرگ دیگر می توانند از این نوع بازاریابی رایحه استفاده نمایید.

رایحه در کسب و کار
رایحه در کسب و کار

در آخر، نوع رایحه در کسب و کار، امضای رایحه (Signature Smell) می باشد- این نوع از بازاریابی رایحه از زمان های گذشته در فروشگاه های بزرگ و یا خانه های مد بزرگ استفاده می شود. رایحه های قوی و لوکس مثل هِل، ترنج و جوز هندی را می توان برای این نوع از بازاریابی رایحه مورد استفاده قرار داد. این رایحه ها با برند گره می خورند.

همچنین مطالعه کنید در مورد رایحه برند کفش نیو بالانس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا