شیمی رایحه ساحل

شیمی رایحه ساحل

رایحه شاخص ساحل، ناشی از ترکیبات آلی فرار حاوی سولفور می باشد. برخی از این ترکیبات توسط جلبک های دریایی به دلیل فعالیت های آنزیمی یا عمل باکتریها ساطع می شوند، در حالیکه باقی روایح می تواند از جلبک های در حال فروپاشی روی ساحل ایجاد شوند.

ترکیبات ناشی از باکتریها

گاز هیدروژن سولفید بوسیله فروپاشی جلبک ایجاد می شود؛ شکست بی هوازی سولفات ها در جلبک منجر به تولید گاز می شود. در غلظت های بالا سمی است اما با توجه به این که این گاز در بدن به طور طبیعی تولید می شود، مکانیسمی در بدن وجود دارد که قادر به شکست آن است و بنابراین در غلظت های پایین قادر به تحمل آن خواهد بود.

شیمی رایحه ساحل

دی متیل سولفونیوپروپیونیت (DMFS) ترکیبی است که در سولهای جلبک یافت می شود که نقش اوسمولیت را ایفا می کند ( حجم سلول و سطح آب را حفظ می کند). این ترکیب می تواند توسط هر دوی آنزیمها و باکتریها شکسته شده و دی متیل سولفید (DMS) تولید کند. DMS بعنوان ترکیب عمده رایحه دریا در نظر گرفته می شود.

شیمی رایحه ساحل

DMS همچنین در تشکیل ابرها نقش دارد. کمتر از 10% DMS تشکیل شده در اقیانوس وارد اتمسفر می شود. واکنش های شیمیایی در هوا می تواند آن را شکسته و تبدیل به آیروسول کند (ذرات کوچک جامد یا مایع معلق در هوا). بخار آب می تواند در اطراف این ذرات متراکم شود و نتیجه آن تشکیل ابر خواهد بود.

شیمی رایحه ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا